Fem forskjellige elektrobedrifter samarbeider på samme prosjekt!

Torsdag 26. april besøkte tre klubbledere det samme prosjektet hvor 65 montører og lærlinger fra 5 forskjellige bedrifter arbeider.

Klubblederne Sandra Åberg Kristiansen fra Vintervoll, Kenneth Andersen fra Caverion og Alexander Næss fra Fjeldseth tok turen ut på prosjektet Britannia Hotell i Trondheim for å møte sine medlemmer som jobber der. Prosjektet kjøres av Vintervoll, men grunnet stor arbeidsmengde har de leid inn ekstra mannskap. Det nå er over 65 montører og lærlinger fra Vintervoll, Bravida, Caverion, Fjeldseth og Elman som sammen produserer på prosjektet hver eneste dag. Dette er veldig bra!

Dette beviser hvor viktig og fint det er med et samarbeid mellom seriøse og organiserte aktører. Når en bedrift står uten arbeid vil mest sannsynlig en konkurrerende bedrift stå med for mye arbeid, da vil det være naturlig å leie inn fra hverandre. Og før man vet ordet av det kan situasjonen være snudd. De som tidligere hadde mye arbeid står plutselig med for lite, og de som før sto med for lite står nå med for mye. Da vil det jo være en selvfølge å rekke ut ei hånd til den bedriften som rakk ut ei hånd sist gang.

Alternativet til dette har vært at man leier inn fra bemanningsbyrå, samtidig som nabobedriften må permittere. Fagforeninga jobber for at bemanningsbransjen ikke skal få fotfeste i bransjen vår. Vi vil heller ha inn- og utleie mellom de seriøse aktørene i fylket, slik at vi tar vare på kompetansen til trønderske montører og bedrifter.