Leilighet i Tegefjäll

Medlemmene i Elektroarbeidernes Fagforening Trøndelag (EFT) eier en leilighet i alpinbakken i Tegefjäll, 4 km før Åre.

Hvem kan leie?

Medlemmer i Elektroarbeidernes Fagforening Trøndelag (unntatt elevmedlemmer) kan leie leiligheten, og familie og venner kan selvfølgelig bli med.

Hva koster det?

Vi har foreløpig satt prisen til 1500kr for hele helga (fredag – mandag), uavhengig av antall gjester. 1400 kr for midtukeperioden (mandag – fredag). Prisen vil i framtida bestemmes av klubbene som deltar på årsmøtet i fagforeninga.

Området

Leiligheten befinner seg 100 meter fra Gunnilliften (skiheis) i Tegefjäll. Det går også busser inn til Åre, hvor det er enda mer aktivitet. Tegefjäll er et perfekt utgangspunkt for turer hele året: downhillsykling, jakt, fiske, vandring, langrenn, golf, aking og alpint.

Booking

Du må lage en «bruker» på www.hyttetrekk.no/fagforeninga . Ditt LO/ELogIT/EFT medlemsnummer har åtte siffer og starter på 94. Dette må du ha for å få opprettet en bruker. Hvis du har rotet bort medlemsnummeret ditt, gå inn på «Min side» på elogit.no, eller send en mail til kontakt@fagforeninga.no , og skriv medlemsnummer i emnefeltet. Bruk samme epostadresse dersom du får feilmelding.

For å få rettferdig utleie av de populære periodene blir det et trekningssystem. Du trykker på ønske-periodene dine i kalenderen, og siste hverdag i april og siste hverdag i oktober blir det trekning for det neste halvåret.

De dagene som er ledig etter trekninga blir lagt ut på restmarkedet (plukk). Der er det førstemann til mølla, og her går det også an å booke enkeltdager. Da er prisen 500kr pr døgn/natt.

Trekningene er siste hverdag i april og siste hverdag i oktober.

Betaling og nøkkelkode

Når du har vunnet trekningen, eller booket/plukket ifra restmarkedet, må du betale leia før systemet kan sende deg en SMS med koden til ytterdøra. Leia må betales på forskudd og skjer ved å bruke et bankkort eller VIPPS inne på hyttetrekk.no/fagforeninga.

Avbestilling gjøres også på den samme nettsida, og må skje minst 14 dager før leietidspunktet. Dersom avbestillingen kommer senere enn dette, og ingen andre booker den avbestilte perioden, må du likevel betale leia.

Inventar

Leiligheten er fullt møblert med vaffeljern, kaffetrakter, dusj, zalo, oppvaskmaskin, badstue, fiber, tv, chromecast, lydplanke, osthøvel, tørkeskap med avfukter, kaffefilter, dopapir, osv.

Sengetøy

Du må ta med eget sengetøy, lakenpose eller sovepose. Vi har lagt på sengetøy som en ekstra «beskyttelse», men bruk sovepose, eller legg på ditt eget sengetøy utenpå det eksisterende.

Varmestyring

Leiligheten har et bra, men treigt vannbåren varme-system. La varmen stå på når du drar. Helst ikke rør den.

Sengeplasser

To små soverom med køyesenger (4 stk 90 x 200 madrasser). Et soverom med dobbeltseng (150 x 200). Sovesofa (1 stk 140 x 200). Dette gir åtte sengeplasser. Åtte puter på 50 x 70. Seks dyner på 140 x 220. Puter til sovesofa ligger i puffen.

Utvask

Alternativ 1:    Du vasker leiligheten selv. Da skal den være skinnende ren! Ikke noe kattevask. Hvis neste leietager sier det er bremsespor i toalettet, tåfis i badstua eller mugla kaffe i trakteren, blir det krise. Du finner alt av vaskeutstyr inne i leiligheten og boden.

Alternativ 2:    Eller så kan du kjøpe vasketjenester fra det lokale vaskebyrået, Agoiåre.

Du må selv bestille og betale denne vaskingen. De må ha beskjed senest 14 dager før vaskedato. Du må sende e-post til stad@agoiare.se og fortelle:

1. Du skal leie leiligheten til EFT i Enbäret 5E, Tegefjäll
  2. Datoen for vaskingen. NB! Datoen for vasking må være i løpet av din leieperiode og på en hverdag (ikke lør eller søn). (Vasking er städ på svensk, uttales sted).
  3. Ditt navn, epostadresse og hjemmeadresse for fakturaen.
  4. I tillegg må du sende de koden til ytterdøra (som du får på sms 1uke før leia).

For å betale en faktura fra utlandet må du trykke på «betaling utland» i nettbanken, og bruk IBAN-nummeret på fakturaen istedenfor kontonr.

Veibeskrivelse

Enbäret 5E, Tegefjäll. Inngang i nederste etasje, øst. Kartlink: https://goo.gl/maps/6MWFUQEH8P72

Innsjekk/utsjekk

Overtagelsestidpunktet er kl 14. Hvis du har bestilt vasking må den utføres i løpet av din leieperiode, FØR neste leietager kommer.

Anbefalinger

• Ta med håndduk, sovepose, turutstyr, kaffe og tannkost.
  • Leiligheten er bygd etter «høy» standard, ikke norsk standard. Utbygger har etterisolert, mellom leilighetene, men lydisolering er fremdeles ikke optimal.
  • Ta vare på leiligheten vår, og vis hensyn til omgivelsene. Barnefamilien i nabohuset syns ikke nakenbading, oppkast og slossing er noe kult.
  • Skader og/eller hærverk blir fakturert den som har booket leiligheten.
  • Det blir enormt dårlig stemning hvis neste leietager kommer frem til skitten eller rasert leilighet.

HMS

Førstehjelpskoffert og brannslukker henger i gangen. NØD-tlf Sverige: 112

Ansvar

Fagforeninga tar ikke ansvar for personskader eller tap av gjenstander som leietagere blir utsatt for. Info om reiseforsikringa i ELogIT (kode R): www.lofavor.no/Medlemsfordeler/Forsikringer/Reiseforsikring

Hund og katt

Kjæledyr kan være med, men skal kun oppholde seg i yttergangen. Vær ekstra grundig med renhold etter dyreopphold.

Parkering og lader

Vi har vår egne parkeringsplass, som er merket med EFT-skilt. Det står en felles Easee-lader på husveggen, som er felles for leilighetene i huset. Aktiveringsbrikke og instruksjon ligger oppe i leiligheten.

Dersom man kommer med mer enn én bil, så er det gjesteparkering på hver side av de faste plassene. Eller så er det også mulighet til å parkere ved veien ved Enebæret 1.

Oppfør dere

Vær en kamerat. Ikke ødelegg leiligheten. Ikke ødelegg ferieturen til de neste som har leid. Ha litt selvrespekt! 🙂

Stua, sett fra kjøkkenet.
Utsikt fra kjøkkenkrok. Kjøleskap til venstre. Dør til soverom til høyre.

Soverom 1 med inngang fra stua. Dobbeltseng.

Gangen. Ytterdør i midten. Soverom til høyre og venstre. Bildet er tatt fra inngangen til stua.

Soverom med køyesenger. Det er 2 slike soverom. Husk å ta med sengetrekk.
Kjøkkenkroken. Med oppvaskmaskin, komfyr, platetopp, kaffetrakter og vannkoker.
Badet.
Badstu. Inngang fra badet.
Inngangsparti / ytterdør.
Skilt ved parkeringsplass utenfor leilighet. Stikk for motorvarmer.