Konferanse for prøvenemder

Den 17.april gjennomførte EL og IT Distrikt Trøndelag konferanse for våre medlemmer i Prøvenemndene i Elektrofagene i Trøndelag. Konferansen ble avholdt på Clarion Hotell Brattøra, og 13 av våre medlemmer i Prøvenemndene deltok.

Terje Aaberg og Runar Andreas Lein ledet konferansen på vegne av EL og IT Distrikt Trøndelag. Forbundssekretær Are Solli holdt innlegg om fag- og yrkesopplæring, med særskilt fokus på fagenes utvikling og fremtidig behov for fagarbeidere.

Ut over det fikk Prøvenemndsmedlemmene utvekslet erfaringer, og diskutert problemstillinger de ønsket å ta opp med både de andre deltakerne og EL og IT-forbundet. Det var godt engasjement i konferansen, og det er allerede klart at det blir ny konferanse i 2019.

(Tekst og foto: Runar A. Lein)