EFT gjør det lettere å ta et bevisst valg

Elektroarbeidernes Fagforening Trøndelag presenterer nettsiden velgelektriker.no. Det siste året har vi gjennomført ei grundig kartlegging av elektrobransjen i Trøndelag. Deretter har vi vurdert hvordan vi best kunne bruke denne informasjonen som et verktøy i vårt arbeid for å fremme en seriøs elektrobransje i Trøndelag.

Resultatet er denne websiden, som gjør det enklere å ta bevisste valg for de som skal bestille en elektriker. Du finner siden her: velgelektriker.no

Hva er egentlig forskjellen mellom de 130 trønderske firmaene som tilbyr elektrotjenester? Har den vanlige kunden oversikt over hvilke krav og godkjenninger som kreves av et godkjent firma?

Vi presenterer forskjellene mellom firmaene på en lettfattelig måte. Kunden kan lese om de forskjellige kriteriene, og selv velge hva han vil legge vekt på.

• Vil han velge bedriften som tar inn lærlinger?
  • Vil han velge bedriften som har godkjenning til å montere kabel-TV kontakter?
  • Vil han velge bedriften der det er garantert at de ansatte har forutsigbare arbeidsvilkår og rett til å velge en tillitsvalgt (altså en skriftlig tariffavtale)?

Nettsida er vårt svar til mittanbud.no.
Der handler alt om pris – her handler det om alt annet enn pris!

Følg sida på facebook @velgelektriker

Bedriftene som ligger inne har mottatt to henvendelser om å sende oss riktige tall, men det er noen som fortsatt ikke har gjort det. Vi håper derfor at fagforeningas medlemmer kan hjelpe oss å holde sida oppdatert. Send beskjed dersom det er opplysninger som ikke stemmer! (Klikk på firmaet for å gå inn på firmasiden, velg deretter «Send inn oppdaterte opplysninger») Det samme gjelder dersom et firma ikke dukker opp i en kommune det naturlig hører til i, når du søker.