Seniorklubben i fagforeninga

Elektroarbeidernes fagforening Trøndelag har en egen aktiv Seniorklubb. Klubben har månedlige møter i fagforeningas lokaler på Nygaardsvollheimen. Den 28.2.18 hadde de årsmøte.

Seniorklubben har de siste år blitt ledet av Kjell Flønes. På årsmøte i år fikk de valgt inn en ny nestleder, Bjørn Bromseth. Bjørn har tidligere arbeidet hos Fjeldseth. Seniorklubben har hatt en bra økning av medlemmer de siste årene, og er nå over 30 medlemmer. Men det er plass til flere, sier leder Kjell Flønes.

Klubben har månedlige møter, siste onsdag hver måned på Nygaardsvollheimen. Med unntak av en sommerpause i juni-august. På møtene har de ofte leid inn eksterne foredragsholdere. Temaene dreier seg som oftest om historie. Blant annet har de hatt om historien rundt Dora under krigen, historie fra gamle Trondheim og gamle bygninger, samt historien om Arthur Meier, en gammel kunstmaler som bodde i Trondheim. I mai skal de kombinere møtet sitt med en tur til Radio og TV-museet i Selbu.

I tillegg til månedlige møtene, arrangerer klubben 1-2 turer i året. Også disse turene har historie som tema. I fjor var de i Kracow med omvisning i saltgruvene og diverse museum. I år har de planlagt en tur til Alicante i april, hvor de skal få omvisninger i gamlebyen og lære mer om historien der.

Siste møte i desember kombineres med juleavslutning med ribbe og julemat. Her er det stor fokus på god mat og sprø svor, i følge Flønes.

Alle som er medlem i Elektroarbeidernes fagforening Trøndelag og er pensjonist, kan bli medlem av seniorklubben. For å bli medlem kan man kontakte vår kontorsekretær Randi Vinge (randi.vingen@elogitt.no) eller ta kontakt med kassereren i seniorklubben Harald Aalberg (harald_aalberg@hotmail.com).

I mars 2020 blir Seniorklubben 40 år, og medlemmene har allerede begynt å planlegge feiringen. De har planer om å gi ut en egen 40 års-beretning, og det krever en del arbeid, kan Flønes bekrefte.