Fotballturnering i fagforeninga 2017

Den 21.oktober 2017 avholdes årets kåring av Trøndelags beste elektrobedrift (i fotball). Selve turneringa er på Nidaros cageball på Lade, med kampstart kl 11, og premieutdelingen med middag er kl 18, som denne gangen blir på Kvilhaugen Gård.

Påmelding gjøres HER!

For spørmål rundt arrangementet, ta kontakt med Endre Klokkervold endre@fagforeninga.no 90574344

Vi antar at vi også i år blir omtrent 20 lag, med mer enn 100 spillere.

Endre Klokkervold fra fagforeninga er primus motor for turneringa.

For oss som gleder oss ekstra mye, kan vi lindre ventetiden med å lese fjorårets artikkel i Nettverk, som går ut til 39.000 medlemmer elektro- og ikt-arbeidere:

Vi gjorde nesten en gedigen tabbe!

Til årets fotballturnering i Elektroarbeidernes Fagforening Trøndelag inviterte vi Rørleggernes Fagforening til å stille med et lag. Planen var at de resterende 17 lagene, bestående av elektrikere og telekommunikasjonsmontører, fra oppegående klubber i Trøndelag skulle ha lekestund med gjestene. Ikke visste vi at de pølsefingrede, akkordjobbende, rør-i-rør-trekkende, Nintendo-karakterene (ref. Mario og Luigi) skulle stille med svært dyktige tillitsvalgte.

Finalen i A-sluttspill ble dermed litt for spennende. På den ene siden sto staute montører fra Fjeldseth. Med knepne seire i gruppespillet mot Buvik Elektro, Sønnico og Trønderenergi, og 7-6 tap mot Elteam 1, møtte de NTE i kvartfinalen. For å forvirre motstanderne hadde NTE stilt opp i tynne lyserosa trøyer. Etter seks lange kamper ble de selv plutselig forvirret, og ga bort seieren på slutten. Elteam 2 ble så slått, og Fjeldseth var klar for finale.

Rørleggerne, derimot, hadde jukset, holdt, taklet og bestukket seg gjennom gruppespillet. Det mistenkes at de også var en spiller for mye på banen i stort sett alle kampene. Caverion Orkanger, som hadde gått tom for innbyttere, ble knepent slått i semifinale. Rørleggerne var klar for finalen.

Finalen er bare 60 sekund gammel når Rørleggerne leder 2-0. Fjeldseths lagleder, Frode Moen, innser alvoret og ber innbytterne gjøre seg klare. Vi som står på sidelinja observerer at det drikkes store mengder med XL1, bartene trimmes, snusen svelges, mokasinene strammes og skinnvestene henges på knagg. Snuoperasjonen starter, og like etter står det 3-3. I likhet med alle andre i hallen, har førstehjelperne fra Norsk Folkehjelp nå helt glemt hvorfor de er der. Isposene på vonde knær må vente. Med to fattige mål vinner Fjeldseth.

Vinnerlaget 2016 fra Fjeldseth.

Noen få timer senere blir den største pokalen løftet på banketten. En lykkeruset Stolpnes danser på stolen, og slurper enkelt i seg den halve literen med hveteøl, som leder for fagforeninga, Eystein Garberg, har tømt oppi pokalen. Neste år må vi revurdere å invitere gjester…